اخبار روز

در این وبلاگ قصد داریم اخبار روز را به گوش شما برسانیم

اخبار روز

در این وبلاگ قصد داریم اخبار روز را به گوش شما برسانیم

بیوگرافی مهران مدیری در سال 99

چهارشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۵۴ ق.ظ

بیوگرافی مهران مدیری

 

مهران مدیری (زاده‌ی ۱۸ فروردین 1346 در جنوب تهران اصالتاً اراکی است.سید طباطبایی است و از 16 سالگی فعالیت هنری خود را آغاز کرده است.  کارگردان، هنرپیشه، خواننده، مجری ، طراح صحنه و لباس، مجری طرح، صداپیشه و تهیه‌کننده ایرانی است. مهران مدیری آخرین و چهارمین فرزند خانواده است .پدرش بر اثر سکته از دنیا رفتهو مهران مدیری از نظر اخلاق و چهره کاملا شبیه پدرش است.  درکودکی دوستان زیادی نداشت و احساس تنهایی می کرد دوست داشت تنها در اتاق بنشیند، کتاب هایش را ورق بزند، اسمهایشان را حفظ کند و عکس هایشان را نگاه کند. او سه برادر بزرگ‌تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. از پنج سالگی با موسیقی آشنا شد و از ۱۲ سالگی تنها به موسیقی کلاسیک گوش می داد، او یکی از کامل ترین آرشیوهای موسیقی کلاسیک را دارد. تحصیلات آکادمیک او در رشته تئاتر به دلیل حضورش در جبهه های جنگ ناتمام ماند در ادامه از بیوگرافی مهران مدیری بیشتر بخوانید.

 به گزارش خبرگزاری فارس، دانشگاه لیبرتی آمریکا American Liberty Universit  به مهران مدیری مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد. بنا بر این گزارش، مراسم اهدای دکترا به مدیری در   ( 12 June 211) در دانشگاه لیبرتی واقع در لس آنجلس برگزار شد که مهران مدیری به دلیل ضبط ادامه مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. در این مراسم دکتر رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و حمید سلطانی آن را در ایران به مهران مدیری رساند. این مدرک به پاس فعالیت های هنری و انسانی مهران مدیری به او اهدا شده است.

اکنون در یکی از برج های قیطریه ساکن است و مادرش نیز در یک مجتمع در کنار واحد او زندگی می کند.

 

خانواده مهران مدیری
زندگی شخصی مهران مدیری برخلاف در صدر بودن مهران مدیری در صدر نیست. بجز حواشی کاری مهران مدیری او سعی کرده زندگی‌اش با همسرش را از دید عموم پنهان کند.مهران مدیری متاهل است و برخلاف شایعات از همسرش جدا نشده. حاصل این ازدواج دو فرزند به نام فرهاد و شهرزاد است. خانواده مهران مدیری از هنر دور نماندند و فرزندان مهران مدیری به طریقی راه هنر را پیش‌گرفتند.فرهاد مدیری موزیسین و شهرزاد مدیری طراح لباس است.

همسر مهران مدیری فارغ التحصیل رشته هنر و ادبیات است او خانه‌ دار است و برای خودش مینویسد و هیچ وقت دغدغه انتشار نوشته‌ هایش را نداشته است. تصویری از همسر مهران مدیری در دسترس نیست.

اسم فرهاد را هم مادرش انتخاب کرده و بعد از آن مهران مدیری زیاد از این اسم در شخصیت ‌ های تلویزیونی‌ اش استفاده کرده است.

 

 

همیشه به خانواده نمی‌گوید کجاست و چه می‌کند.

می گوید در ریاضیات همیشه خنگ بود هنوز که هنوز است علت ریاضیات در جهان را نمی داند، یعنی به نظرش بیهوده ترین و پوچ ترین درس است و هیچ وقت نمره ای بالاتر از 2 در این درس نگرفت . به عقیده او ریاضی فقط در حد جمع و تفریق مفید فایده است اما به زیست شناسی علاقه دارد.

او بیلیارد باز حرفه‌ای ست و با فرهاد پسرش همیشه بیلیارد بازی می‌کند.

مهران مدیری یک ماشین باز حرفه ای است وبه گفته دوستانش هر ماه یکی دو ماشین عوض میکند، او کلکسینی از ماشین های لوکس نیز دارد.

به مدت سه سال در جبهه حضور داشته، در باره‌ی این دوران می‌گوید: « از سال 66 تا 68 یعنی تا پایان جنگ در جبهه بودم و در عملیات مرصاد و حلبچ هحضور داشتم، از راه دور به دشمن سنگ هم می‌ زدیم آرپیجی هم می‌ زدم و مدتی هم راننده آمبولانس بودم در جبهه هم هر کارى از دستم بر مى‌ آمد انجام می‌ دادم و چند ماه قبل‌ تر یعنی حدود سال‌ های 65 هم در جبهه براى رزمنده ها در سنگرها نمایش بازی می‌ کردیم»

آدم غمگینی است و در این باره می‌گوید: « خیلی ها می گویند آدم غمگینی هستی. خیلی وقت ها درست است. در طول روز غمگینی ام به شادی هایم می چربد، زود هم خودش را نشان می دهد به قول یکی از دوستان، غم اگر به جاهای ناجور نکشه، چیز خیلی بدی نیست می تواند منشا خلاقیت هم باشد. ظاهرا در شرق برای غم نسبت به شادی اصالت بیشتری قائلند»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۴
alireza hasanzade

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی